Všechny děti se rodí s přirozenou schopností vnímat množství. Čísla jsou ale abstraktní a pro další rozvoj matematické mysli je třeba dát dítěti konkrétní zkušenost a propojení množství a symbolu. Následně již lze představit základní matematické operace.
Dítě je nepřímo připraveno na matematiku pomocí aktivit praktického života a smyslových materiálů. Učí ho rozvíjet koordinaci a koncentraci. Práce s pomůckami má určitý systém a dané pořadí. Dítě může pracovat samostatně a vlastním tempem, je tak nezávislé na dospělém. Pomůcky by měly být přesné a srovnané na poličkách. Dítě se tak učí, co je to řád a logická posloupnost v matematice. Většina pomůcek má zabudovanou kontrolu chyby.
Matematické pojmy učte děti od konkrétnějších po abstraktní, od jednoduchých po složitější.
Barevné rozlišování v matematice, dle principů Montessori…
jednotky – zelená barva, desítky – modrá barva, stovky – červená barva, tisíce – zelená barva
Pokud byste chtěli doma pracovat i s tradičními Montessori matematickými pomůckami, podívejte se na náš e-shop.
Zkusili jste už náš online Montessori kurz?
Seznámíme vás s Montessori pomocí našeho unikátního video kurzu. Provedeme vás hlavními oblastmi Montessori vzdělávání a naučíme vás, jak pracovat s Montessori pomůckami s dětmi ve věku 3-6 let, ať už doma nebo ve školce.