Mluvit dětskou řečí
Drtivá většina naléhavých dotazů, které dostáváme od „zoufalých“ rodičů, se týká komunikace s dítětem. Jak dítěti vysvětlit, co od něho potřebujeme? A jak máme rozumět tomu, co se nám dítě snaží stejně naléhavě sdělit?
Blog
Drtivá většina naléhavých dotazů, které dostáváme od „zoufalých“ rodičů, se týká komunikace s dítětem. Jak dítěti vysvětlit, co od něho potřebujeme? A jak máme rozumět tomu, co se nám dítě snaží stejně naléhavě sdělit?
Internet je plný „inspirací” pro rodiče a učitele malých dětí. Najít můžete úžasně tvořivé a nápadité rady a návody, ale také hromady naprosto zcestných věcí. Proto si tento článek klade za úkol poskytnout nikoliv seznam konkrétních nápadů, ale raději příklady, vysvětlení a zásady. Ty vám...
Vlastní proces psaní – to, že perem nanášíme na papír značky symbolizující slova, sdělení a myšlenky – je nesmírně komplexní činnost pro mozek i ruku. Bohužel s ním mají děti čím dál častěji problémy. Může Montessori nějak pomoci?
Výtvarné umění a umělecké vyjádření jsou v Montessori považovány za jednu ze základních lidských tendencí. Také víme, že tvoří klíčový aspekt psychologického vývoje dítěte. Jak můžeme porozumět, interpretovat a podporovat tuto důležitou dětskou činnost?
Už jste v Montessori narazili na termín „vývojová krize“? Možná to zní trochu děsivě, ale je to pouze označení pro důležitý milník v lidském vývoji. Následující článek vám možná nabídne čerstvý pohled na časté rodičovské výzvy a problémy.
V létě je to tak nějak snazší… když si vaše dítko může veškerou nadbytečnou energii vybít na hřišti. Jak zajistit dětem veledůležitý pohyb i ve chvíli, kdy je už brzy po vyzvednutí ze školky a školy venku chladno a tma?
„Z pozorování dítěte je jasně zřejmé, že vývoj mysli vychází z jeho pohybové aktivity.“ Maria Montessori, Absorbující mysl
„Dítě má mysl vybavenou ke vstřebávání znalostí, má schopnost samo se učit. Jako důkaz vám postačí jedno jediné pozorování. “
Montessori třídy jsou obvykle rozděleny do tříletých věkových intervalů: děti ve věkovém rozpětí od tří do šesti let chodí do společné třídy mateřské školy („Casa dei Bambini“), od šesti do devíti let navštěvují třídu nižší základní školy (u nás odpovídající první až třetí třídě)...
Poslušnost, hranice dětského chování a také jeho následky patří mezi nejdiskutovanější témata rodičovství a výchovy. V Montessori k všem třem přistupujeme jako k provázanému celku, který je nedílnou součástí konceptů dětské svobody a nezávislosti.