Jak už jejich název napovídá, skládají se ze tří částí. Karta s obrázkem, karta s textem a karta, kde je text i obrázek dohromady. Karta s obrázkem a textem se používá jako kontrolní, čímž dáváme dítěti možnost samostatné práce s chybou, bez zasahování učitele nebo rodiče. Vezměme...
Celý článek
Ztrácím klid… Možná je to tím, že bříško mám čím dál větší, termín porodu se blíží a práce se spíše stupňuje, než že by jí ubývalo… ale možná je to prostě jen normální :-) A to, že na silné, někdy agresivní výjevy...
Celý článek
„Období zvýšené vnímavosti jsou ohraničené časové úseky v životě jedince, zejména v jeho raném věku, kdy do popředí vystupuje nějaký zvláštní specifický sklon. Jedná se o určitou přechodnou vlastnost omezenou na dobu získávání nějakého jednotlivého rysu. Jakmile je tento rys nebo povahový prvek získán, ona...
Celý článek
Již několik týdnů mám v hlavě myšlenky na „bezpodmínečnou lásku“ k našim dětem. Přemýšlím nad tím, jak se nejen naše nejmenší děti, ale i dospělí někdy setkávají s určitou formou odmítání lásky od rodičů, jen proto, že nesplňují jejich požadavky, představy nebo cíle. (Syn se...
Celý článek
Když jsem četla první Montessori materiály, často se v nich mluvilo o chybě jako o něčem téměř žádaném, jako o něčem, co nám pomáhá růst a objevovat věci na vlastní kůži. Přišlo mi to jasné a samozřejmé. Ale když se nad tím zamyslím ještě jednou, v tomhle světě...
Celý článek
Kdysi dávno jsem četla moc pěkný příběh o čínském filozofovi Menciovi, jednom z Konfuciových žáků, o jeho matce a o tom, jak velký vliv měl na jeho život její výběr prostředí, ve kterém žili. Příběh mě donutil znovu přemýšlet o vlivu okolí na naše děti, o prostředí a zázemí,...
Celý článek