V létě je to tak nějak snazší… když si vaše dítko může veškerou nadbytečnou energii vybít na hřišti. Jak zajistit dětem veledůležitý pohyb i ve chvíli, kdy je už brzy po vyzvednutí ze školky a školy venku chladno a tma?
Celý článek
„Z pozorování dítěte je jasně zřejmé, že vývoj mysli vychází z jeho pohybové aktivity.“ Maria Montessori, Absorbující mysl
Celý článek
„Dítě má mysl vybavenou ke vstřebávání znalostí, má schopnost samo se učit. Jako důkaz vám postačí jedno jediné pozorování. “
Celý článek
Montessori třídy jsou obvykle rozděleny do tříletých věkových intervalů: děti ve věkovém rozpětí od tří do šesti let chodí do společné třídy mateřské školy („Casa dei Bambini“), od šesti do devíti let navštěvují třídu nižší základní školy (u nás odpovídající první až třetí třídě)...
Celý článek
Poslušnost, hranice dětského chování a také jeho následky patří mezi nejdiskutovanější témata rodičovství a výchovy. V Montessori k všem třem přistupujeme jako k provázanému celku, který je nedílnou součástí konceptů dětské svobody a nezávislosti.
Celý článek
Montessori školy nedělí školní den na jednotlivé předměty; žáci mají během celého dne k dispozici individuální cvičení a lekce, ze kterých si sami vybírají. Jak je tedy vzdělávací plán organizován? Dr. Montessori strukturovala školní kurikulum do pěti základních oblastí. Montessori učitelé studují tyto oblasti...
Celý článek
Praktický život je nejjednodušší a nejužitečnější oblast Montessori konceptu, kterou můžeme využívat doma. Jeho flexibilita, důraz na kulturně podmíněné úkony a nezávislost z něj činí ideální nástroj pro každého, kdo chce, aby jeho dítě vyrůstalo sebevědomé a šťastné.
Celý článek
Dr. Maria Montessori proslula už během svého života jako doktorka, psycholožka, vědkyně, pedagožka, spisovatelka a aktivistka za práva dětí. Kdo byla tato pozoruhodná žena?
Celý článek
Tento článek je ze série zvané “Základy Montessori”, která si klade za cíl objasnit klíčové pojmy Montessori filozofie. Tyto pojmy jsou základními stavebními kameny jak v metodě Montessori tak i v chápání lidského vývoje jako takového. Kliknutím na záložku prozkoumejte celou sérii!
Celý článek
Montessori vzdělávání není ve své podstatě nábožensky založené a samo o sobě žádnou formu náboženské nauky neposkytuje. K čemu ale děti úmyslně vyzývá je radostný, respektující a zvídavý postoj ke všem formám a podobám lidského duchovna.
Celý článek